Hymans i svartvitt
Igår var det dags att fota Hymans igen. Det var ett tag sedan sist, men igår var det dags när de spelade på hemmaplan i Ludvika. Hopplöst ljus att fota i, så jag valde att redigera bilderna i svartvitt.
Igår var det dags att fota Hymans igen. Det var ett tag sedan sist, men igår var det dags när de spelade på hemmaplan i Ludvika. Hopplöst ljus att fota i, så jag valde att redigera bilderna i svartvitt.
Igår gjorde jag något kul – jag var i ishallen och fotade tjejhockey! Min kompis Johan är en av ledarna för Ludvikas flicklag i hockey. Tjejerna är förra mellan 2014 och 2017. Johan undrade om jag kunde komma och ta spelarporträtt, men jag passade på att fota matchen mot Filipstad också. Gruppbilderna och matchbilderna kan
Ludvika Hockey – flicklag Läs mer »
Under den andra dagen vid Brunnsvik återkom flera av artisterna – dels Jesper Lindell själv så klart, men även de amerikanska gästerna som kört solo dag 1. Nu återkom de men tillsammans med Jespers band The Brunnsvik Sounds. Jag blev tyvärr sen till Brunnsvik p.g.a. en punktering, så min första spelning blev Per Person och
Brunnsvik Musik Festival – dag 2 Läs mer »
Ute vid den f.d. folkhögskolan Brunnsvik, någon mil norr om Ludvika, har Jesper Lindell sin studio. Förra sommaren gjorde han och bandet en spelning där och avslöjade då planerna på en liten festival vid Brunnsvik. I helgen gick den av stapeln för första gången. Förutom Jesper Lindell and The Brunnsvik Sounds spelade ett antal andra
Brunnsvik Music Festival – dag 1 Läs mer »
Den här säsongen spelar Smedjebacken och Ludvika i samma serie i ishockey. Med bara 15 km mellan orterna blir det en hel del prestige. I höstas vann Smedjebacken i Ludvika och nu marknadsfördes returen som ”Slaget om Västerbergslagen”, i form av en heldag med knattematcher följt av A-lagen och sedan SHL på storbild i hallen
Jag snappade upp på nätet att Ludvika Dartklubb skulle arrangera en tävling under lördagen. Eftersom jag aldrig tittat på dart i tävlingssamanhang tänkte jag det kunde vara kul när jag ändå var ledig. Kameran fick följa med. Jag var inte där så länge och det var lite svårt att följa med i vad som hände,
Fredagen blev den bästa dagen. Först ut var passande nog Heavy Load. De må vara bortglömda av mainstream-publiken idag, men Heavy Load var först med allt – de var Sveriges första metal-band, de var först med dubbla baskaggar och de var först med pyroteknik. Bröderna Ragne (gitarr) och Styrbjörn (trummor) Wahlquist är helt enkelt grunden
Sweden Rock 2024 dag 3 Läs mer »
Igår var det turnépremiär och skivsläpp för Ludvikasonen Jesper Lindell och hans band The Brunnsvik Sounds i Cassels i Grängesberg. Det var ett tag sedan jag fotade musik, men igår var kameran med. Kul också att se min gamla elev Anton Lindell på bas och min f.d. kollega Jimmie Reimers på gitarr och en uppsjö
Jesper Lindell i Cassels Läs mer »
Igår var vi in till den lokala entusiastfordonträffen Åkdon & Termos. Kameran var med. Jag valde att mestadels leka lite i svartvitt, men några bilder gjorde sig så pass mycket bättre i färg att de fick bli så.
I söndags var det World Cirkus Day. I Ludvika har vi en ganska unik verksamhet i form av Ludvika Minicirkus, som i många år (2024 är det 40-årsjubileum!) bedrivit cirkusverksamhet för barn och ungdomar. Förutom att ge massor av unga i Ludvika en meningsfull fritid har minicirkusen turnerat över stora delar av världen och många